JDC-Elka

Search
Generic filters
Filter by Categories
הארגון החברתי​
המעטפת הרגולטורית
פעילות הדירקטוריון​
פיתוח משאבים

מכינים את הדירקטוריון לגיוס משאבים – חלק ב

פיתוח משאבים
פעילות הדירקטוריון​

כך תבצעו גיוס משאבים יעיל…

ארגונים שקיימת בהם הנהלה שכבר ביצעה את תהליך ההכנה לגיוס כספים, שכולל חלוקת תפקידים בתוך הדירקטוריון, גיבוש צוות גיוס כספים והגברת המחויבות והנאמנות לארגון, יוכלו להתחיל בגיוס עצמו. אם הכל ייעשה כשורה, אפשר יהיה לגייס סכומים גדולים אצל ארגונים וגופי תמיכה, וסכומים קטנים יותר מאנשים פרטיים. בכל מקרה בו אתם נדרשים לגיוס מהיר ואפקטיבי, הכלים הבאים יעזרו לשפר את התוצאות.

הגדילו תקציבים קיימים.

  • בעולם העסקים כבר ידוע כי קל יותר לשמר לקוח קיים מלהביא לקוח חדש. אם כבר יש לכם תורם, והוא מרוצה מפעילות הארגון שלכם, נסו לדבר אתו שיתרום לכם עוד. אם המשאב בו אתם מעוניינים מסופק לכם על ידי ארגון עירוני זה או אחר, דברו עם האדם הרלוונטי ברשות. הסבירו לו את חשיבות העזרה שאתם נזקקים לה, נסו לפתוח חוזה קיים או להקצות את אותם משאבים לפחות פעילויות.

 

חזקו את הקשר עם תורמים גדולים.

  • ערכו רשימה של התורמים הגדולים ביותר לארגון בכסף או בתשומות אחרות )מצרכים, חללי עבודה, מחשבים או כל דבר אחר). פגשו אותם באופן אישי, ספרו להם על מקומם ברשימת התורמים הגדולים לארגון והציעו להם לתרום יותר. יצירת מערכת קשרים טובה בין חברי ההנהלה לבין התורמים שמהווים את הבסיס הכלכלי של הארגון תבטיח מעורבות חיובית של התורמים, תגדיל את רמת ההזדהות שלהם עם הארגון ותאפשר את הגדלת התרומה שלהם מעת לעת.

 

השתמשו באירועים אישיים לטובת גיוסים.

  • אירועים אישיים שונים יכולים להיות קרקע פורייה לגיוס מהיר של תרומות קטנות. נניח כי הנה הגיע יום ההולדת שלכם, עברתם לדירה חדשה והחלטתם לעשות מסיבה גדולה, או שמתקיים אירוע קהילתי שאתם קשורים אליו. מנפו את האירוע לטובת גיוס תרומות קטנות לטובת הארגון על ידי העמדת עמדה של הארגון שתשמש לגיוס, יחסי ציבור או הרחבת רשימת התפוצה של הארגון.

 

כתבו לתורמים שלכם.

  • החלטתם לצאת במסע גיוס? עכשיו אתם צריכים להודיע עליו. הקפידו לנהל רשימת כתובות של כל מי שמתעניין בארגון ויכול לסייע. רשימה איכותית של כתובות מייל היא האמצעי הזול והנוח ביותר, אך גם דואר רגיל יהיה יעיל. ספרו לאנשים על הפעילות שלכם, על מסע הגיוס ועל המטרות שלו. אם אתם מתכננים לערוך אירוע גדול, ידעו את המוזמנים מוקדם ככל האפשר. הקפידו להיות ברורים, להשאיר כתובת מייל לשאלות חוזרות ולענות לשאלות שיגיעו במהירות ובבהירות.

 

דברו עם התורמים שלכם.

  • אם אתם עורכים אירוע גדול, מסיבה קטנה או יריד בחצר, דברו עם התורמים. הזכירו להם לגבי האירוע, הסבירו להם כמה השתתפותם חשובה וכמה אתם רוצים לראות אותם וודאו כי קיבלו את הדיוור שנשלח אליהם. גם אם אתם עורכים גיוס כספים או תרומת באמצעות הטלפון, תופתעו לראות את ההבדל בין שיחת טלפון מחבר הנהלה לשיחה מ”עוד” נציג שירות לקוחות הפונה אל התורמים שלכם. אם קיבלתם תרומה חריגה, צלצלו לתורם הנדיב כדי להודות לו באופן אישי ולספר לו כיצד בכוונתכם להשתמש בה.

 

אל תיקחו הלוואות.

  • אל תיקחו הלוואה בשם הארגון, גם אם מדובר בדיוק בסכום או בכלים להם אתם נדרשים. מעבר לאחריות הכספית המוטלת על חברי הדירקטוריון, אם הארגון שלכם מבוסס על תרומות מזדמנות אתם עלולים להתקשות בהחזר הלוואה. העדיפו לקבל תרומה חודשית קבועה של סכום קטן (באמצעות הוראת קבע, איסוף חודשי וכדומה) על פני קבלת הלוואה חד פעמית בסכום גדול.

 

אל תדברו במונחי משבר.

  • קל לחשוב כי אם תציגו תמונה מצב של משבר, תגייסו משאבים בקלות, אולם זו מחשבה שגויה משום שתורמים אוהבים לדעת מה מצבו האמיתי של הארגון לו הם תורמים. גם אם הארגון שלכם בקשיים, ספרו מהו המצב האמיתי, מהם הדברים שאתם זקוקים להם וכיצד בכוונתכם להשתמש בהם ולנצל אותם לטובת המשך הפעילות של הארגון והרחבתה. אם יש לכם תכנית להתייעלות הארגון, הציגו גם אותה ונסו להיות כמה שיותר ברורים לגבי המצב אליו אתם מבקשים להגיע באמצעות התרומה.

 

אל תבטיחו דברים שאינכם יכולים לקיים.

  • תורמים שונים עלולים לבקש בקשות שונות בתמורה לתרומותיהם. גם אם הארגון זקוק לתרומה, הקפידו לא להבטיח דברים בשם הארגון, ודאי לא כאלה שאינכם יכולים לעמוד בהם או דברים המנוגדים לחוק. גם אם פניתם לגיוס באופן חריג, אל תבטיחו לתורמים כי לא תפנו אליהם יותר במהלך השנה, אלא הודו להם על התרומה והזכירו להם שתשמחו לראות את התרומה השנתית שלהם בדיוק כמו בעבר.

 

להשלמה של חלק א – מכינים את הדירקטוריון לגיוס משאבים לחצו כאן